Veelgestelde vragen

In dit gedeelte van de site kunt u de veel gestelde vragen en antwoorden hierop vinden. Dit zijn praktische vragen, maar ook product inhoudelijke vragen. U vindt hier antwoorden op uw vragen over:

 

Refurbished laptops in het algemeen

Bestellingen

Klachten

Product inhoudelijke zaken 

1 Refurbished laptops
1.1 Wat is een refurbished laptop?

Een refurbished laptop is niets anders dan een gebruikte laptop, meestal afkomstig vanuit het bedrijfsleven, die wordt opgeschoond en opnieuw wordt verkocht. Deze laptops worden uiteraard uitgebreid getest en zien er meestal als nieuw uit met hooguit wat lichte gebruikerssporen!

Kijk voor wat meer uitgebreide informatie op onze pagina van renew- en refurbished producten uitgelegd. 

1.2 Hoe oud zijn de refurbished laptops?

De meeste laptops zijn afkomstig uit het bedrijfsleven waar het gebruikelijk is dat laptops doorgaans na 2 tot 4 jaar worden vervangen. Afhankelijk van type en model zijn de laptops dus meestal pas enkele jaren oud. Om voor iedere portemonnee een interessant aanbod te kunnen bieden hebben wij ook wel wat oudere laptops. Maar ook deze laptops zijn nog steeds 100% technisch in orde en zul je er dus nog jaren plezier van hebben!

1.3 Hoe kunnen jullie de laptops zo goedkoop aanbieden?

Wij kopen groot in en hebben een grotendeels geautomatiseerd productieproces voor het testen en verwerken van laptops en bestellingen. Daarnaast maken wij gebruik van een zeer groot en ervaren netwerk, waarbij we weten waar en wanneer we bij wie moeten zijn.  Dit voordeel zie je terug in de prijzen van onze refurbished en renewed laptops.

1.4 Welke toetsenbord indeling hebben de laptops?

De meeste laptops worden met de in Nederland gebruikelijke Qwerty US indeling geleverd. Echter hebben wij hier en daar ook laptops met de zogenoemde Azerty toetsenbord indeling. Dit vermelden wij altijd zeer kenbaar op de productpagina. U kunt ook heel makkelijk een laptop met de gewenste indeling vinden door de zoekbalk te gebruiken met de term Qwerty of Azerty.

2 Bestelling
2.1 Ik heb een verkeerde laptop besteld, hoe kan ik dit rechtzetten?

Bel of mail ons zo snel mogelijk om te voorkomen dat wij je bestelling al aan het verwerken en versturen zijn! Dit scheelt in ieders kosten en moeite. 

2.2 Wat wordt er bij mijn laptop meegeleverd?

Onze laptops zijn gebruiksklaar. Dat betekent dat de laptop kant en klaar met adapter, voedingskabel en besturingssysteem (minimaal Windows 10 Home) wordt geleverd zodat je echt direct aan de slag kunt!

2.3 Kan ik korting krijgen op mijn bestelling?

Als je meerdere laptops wilt bestellen, neem dan even contact met ons op. Afhankelijk van type en aantallen kunnen wij ondanks onze toch al scherpe prijzen mogelijk nog wat extra korting geven.

2.4 Kan ik bij jullie langskomen om een laptop te bekijken of kopen?

Ja, wij hebben namelijk een fysieke winkel in Zwanenburg. Je bent van harte welkom om langs te komen en je onder het genot van een kop koffie te laten informeren over onze verschillende type laptops.

2.5 Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de laptop?

Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over je aankoop dan heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

2.6 Hoe lang duurt de levering van mijn bestelde product?

Heb je het product op een werkdag voor 16.00 uur besteld, dan doen wij het dezelfde dag nog op de post. Normaliter wordt het dan de volgende dag bezorgd. In het weekend zijn wij doorgaans dicht, dan word je bestelling op maandag door de bezorger opgehaald. 

3 Product inhoudelijke vragen
3.1 Wat is het verschil tussen de verschillende processoren?

Om te voorkomen dat dit een zeer technisch verhaal wordt, proberen we het enigszins kort en overzichtelijk te houden. De basis van (bijvoorbeeld) alle Core i processor is hetzelfde. Maar door het aanpassen van de kloksnelheid, hoeveelheid cache en andere technische zaken kan Intel zorgen dat een goedkopere Core i3 processor minder presteert dan een duurdere Core i7 processor.

De Core i3, Core i5, Core i7 en sinds de zomer van 2017 de Core i9. Waarbij de Core i3 de minste prestaties levert in de serie en de Core i9 de hoogste prestaties.

  • i3 Basis prestaties voor alle taken
  • i5 Betere prestaties voor gaming of fotobewerking
  • i7 Uitstekende prestaties voor gaming, foto & videobewerking
  • i9 Het beste wat mogelijk is in prestaties
3.2 Wat is het verschil tussen Qwerty NL, Qwerty INT en Azerty?

Een toetsenbord is opgebouwd vanuit een bepaalde indeling. Er bestaan veel verschillende toetsenbordindelingen, zowel wat betreft de plaatsing van de toetsen als wat betreft de plaatsing van de letters op die toetsen. De indeling die standaard gebruikt wordt verschilt soms per land.

Het toetsenbord dat veel in Nederland wordt gebruikt is Qwerty Nederlands. Een ander type toetsenbord dat vaak voorkomt in Nederland is Qwerty Internationaal. Het toetsenbord dat in België gebruikt wordt is Azerty. Dit type verschilt op meerdere punten van de Nederlandse versie. Allereerst zijn de Q en A omgewisseld en is de M een rij omhooggeschoven. Daarnaast zijn de W en de Z ook gewisseld. Bovendien bevinden speciale karakters zoals het uitroepteken, het vraagteken en het euroteken zich op andere plaatsen.

3.3 Wat is het verschil tussen HDD- en SSD opslag?

Snelheid is natuurlijk een belangrijk aspect van een laptop of computer. Bij de aankoop van een nieuwe laptop of computer is het daarom goed om hier rekening mee te houden. Een deel van de snelheid wordt bepaald door de opslagvorm. 

 

Wat is een HDD?

Een hard disk drive, oftewel HDD is de meest gebruikte opslagvorm voor onder andere desktops en laptops. Een HDD is te vergelijken met een CD. In een HDD draait een metalen schijf rond die wordt afgelezen waarna opgeslagen data wordt doorgestuurd.

 

Wat is een SSD?

SSD staat voor Solid State Drive. Het is een opslagmedium dat gebruikmaakt van niet bewegende geheugenchips. Door middel van elektronische ladingen slaan de geheugenchips data op. De SSD is terug te vinden in vooral dunne laptops. IT-Guru biedt bijna alleen maar laptops met een SSD opslag aan. 

 

Wat zijn de verschillen tussen een HDD en SSD?

Solid-state drives (SSD) en harde schijven (HDD) zijn de twee belangrijkste opslagoplossingen voor consumenten hebben elk hun voordelen. Wij hebben de belangrijkste verschillen voor je op een rijtje gezet:

SSD

HDD

Hoge snelheid

Lagere snelheid

Minder opslag

voor hetzelfde geld

Veel opslag

Duur

Voordeliger

Duurzaam

Minder duurzaam

Stil

Niet stil

4 Klachten
4.1 Ik heb een klacht, Wat kan ik doen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: [email protected]

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

5 Account
5.1 Hoe maak ik een account aan?